3 martie 2009

Atractie turistica ignorata - Slanic Prahova

Slanicul are o istorie ce se leaga de zacamantul de sare, exploatare ce se datoreaza spatarului Mihai Cantacuzino. Intentionand sa deschida aici o mina, acesta a cumparat in 1685 jumatate din mosia Slanic apoi, in 1694 cealalta jumatate. Informatiile de actualitate arata ca acum in Slanic se afla cea mai mare salina a Europei si rezervatia naturala Muntele de Sare. Putini sunt cei care stiu fascinanta poveste cu Grota Miresei care spune ca pe la 1914 a fost botezata astfel dupa mireasa localnica ce s-a aruncat din varful Muntelui de Sare in apele sarate, la patru zile dupa nunta. Langa Grota Miresei se afla Lacul Baciului, cu o mare concentratie de sare, de circa 300%, care s-a format prin prabusirea unei mine de sare si are o adancime maxima de 32 m.Vara, concentratia hipersalinica poate tine la suprafata un om fara ca acesta sa miste macar un deget, stand pe spate ar putea sa citeasca ziarul linistit. Vizitarea minei Unirea si aerul sarat inspirat doar cateva ore este nemaipomenit pentru tratarea bolilor respiratorii, in special astm, dincolo de faptul ca este interesant sa cobori 200 m in subteran, adica vreo 70 de etaje. Promit sa revin cu mai multe poze...

2 comentarii:

  1. nush ce sa zic....mi sa parut interesanta povestea cu epava.....as vrea sa sa flu mai multe despre epava... de cand ai pozele cu slanic?k sa mai modificat baia baciului....:) k sunt din slanic....

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca afli mai multe despre epava de la Costinesti te rog sa imi spui si mie, chiar sunt curioasa:). Am fost in Slanic in urma cu doi ani si cred ca s-a mai schimbat intre timp, sper ca in bine. Mi-a placut acolo, mai ales ca am si mancat bine pe o terasa din apropierea lacului. Am promis ca revin cu alte poze, asa ca sigur o sa-i mai fac o vizita...

    RăspundețiȘtergere