26 martie 2009

Litoralul bulgaresc... exemplu de urmat

Nu am fost atrasa in mod deosebit de o vacanta in Bulgaria, mai ales ca auzeam destul de des la stiri tot felul de povesti neplacute. Imi imaginam ca fata de litoralul romanesc diferenta nu poate fi prea mare, bulgarii fiind si ei saraci, poate chiar mai mult decat noi. In aceste conditii am considerat ca nu merita efortul sa merg pana acolo. Si uite ca pana la urma, am ajuns sa vad ce nu credeam ca poate fi adevarat. Am plecat pentru un weekend impreuna cu colegii, in teambuilding si asa am aflat ce inseamna sa stii sa-i atragi pe turisti. Daca ai fost o data cu siguranta iti doresti sa mai ajungi la Nisipurile de Aur, la Balcic, Albena si ce statiuni mai au ei pe acolo. Multe cunostinte laudau initiativa bulgarilor de a dezvolta si a exploata ce au frumos, conditiile excelente de cazare si masa. Asa se face ca litoralul bulgaresc a devenit o adevarata masina de facut bani, pentru ca stiu sa ofere servicii mult mai bune decat la noi. Sa ne mai miram de ce se fac rezervari incepand de la Craciun pentru o vacanta de o saptamana in luna august? Si nu incape indoiala ca totul este la jumatate de pret, toti angajatii stiu macar o limba de circulatie internationala iar in cei 300 de euro pentru o persoana intra nu doar o vacanta de 10 zile ci si mancare cat poti duce, acces gratuit la piscina, masaj, cosmetica, discoteca, etc. Uite ca le-am facut si reclama, dar intentia mea este de a arata ca se poate. Daca si la noi lucrurile ar sta macar pe jumatate asa, poate criza care a cam golit buzunarele romanilor nu ii va indemna sa bage si ultimele resurse financiare tot in buzunarele bulgarilor. Poate ca cei care vor sa faca bani din turism se vor uita in curtea vecinului si ne vor oferi noua romanilor, o vacanta cu liniste si relaxare, nu cu dureri de cap. Macar sa ne ridicam la nivelul bulgarilor in materie de turism si apoi sa avem pretentii sa ne vina turisti. Frumoasa tara avem...pacat ca e locuita.

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu